
Hungry Hippo 3D project
MIJN INSPIRATIE
Ik wilde iets maken dat na aan het hart lag, iets dat ik kan maken om kleine dingen vertegenwoordigen waar ik van hou. Ik vindt het gemakkelijker om inspiratie te krijgen van waar ik hou en waar die mensen om me heen van houden.
Om die reden had ik ervoor gekozen om een 3D-scene te maken op basis van mijn favoriete eten en familiespel “hungry hippos”
CHARACTER DESIGN
Toen ik op zoek was naar inspiratie, hield ik van de ronde en schattige vormen in plaats van een zeer gedetailleerd karakter, ik had graag gedetailleerder willen zijn, maar ik had gewoon geen tijd. Ik welde vasthouden aan het vriendelijke en schattige idee, ik vond het uitnodigende om naar te kijken dan iets anders en dat is het belangrijkste voor mijn poster.
DE ACHTERGROND
Mijn favoriete bezigheid bij het bekijken van een poster is het vinden van kleine verbogen details, het maakt de poster zoveel interessanter. Daarom wilde ik naar de volgende niveau gaan en kleine details toevoegen die misschien niet worden gezien, maar belangrijk zijn voor de scene om het eruit te laten zien als een functionerende straat.
BURGER PROCESS
om het hamburgerbroodje te maken, begon ik met een cilinder en extraheerde het om een kegel te maken, daarna gebruikte ik de edge loop tool om de kegel rond en gebogen te maken zodat deze overeenkomt met de vorm van een burgerbroodje.
Om de ring van de rand van de tomaat te maken. om de binnenkant van de tomaat te maken, heb ik een paar gezichten geselecteerd en deze in het midden van de cilinder geëxtrudeerd. daarna heb ik enkele randen geselecteerd en groter of kleiner gemaakt om de tomaat realistischer te maken. om de tomaat nog realistischer te maken heb ik zaden toegevoegd.
Voor de ui heb ik een andere cilinder gemaakt en geëxtrudeerd om het midden te verwijderen, waardoor een ringvorm ontstond, daarna selecteerde ik de binnenranden en extrudeerde ze naar beneden om de opening te vullen.
De burger was het gemakkelijkst te maken, ik heb zojuist een cilinder gemaakt en de edge loop tool gebruikt om deze aan de boven- en onderkant rond te maken.
CHARACTER MODELING
toen ik mijn nijlpaard modelleerde, voegde ik mijn personageblad op de achtergrond toe, zodat ik mijn oorspronkelijke ontwerp nauwkeurig kon kopiëren, ik gebruikte bollen om het lichaam en het hoofd en cilinders voor de voeten en armen te maken. Ik heb de armen gemaakt door een cilinder te maken en het edge loop tool te gebruiken om het ronder te maken, daarna heb ik een paar gezichten geselecteerd en geëxtrudeerd om de schattige kleine vingers te maken.
voor de voeten heb ik meer cilinders gemaakt en opnieuw de edge loop tool gebruikt om ze af te ronden
nadat alle lichaamsdelen waren gemaakt, heb ik ze allemaal geselecteerd en ouder gemaakt, daarna heb ik de multicut-tool gebruikt om alles aan elkaar te koppelen. Dit is uiterst belangrijk, want als je dit niet doet en je laatste stuk naar een andere scène importeert (zoals ik deed), zul je merken dat als je probeert je laatste stuk naar de nieuwe scène te verplaatsen, al het andere deel in een andere richting zal bewegen. , dit willen we niet
STREET MODELING
Ik begon met het toevoegen van mijn laatste café-schets aan de achtergrond en het maken van een vliegtuig. Nadat ik het vliegtuig had gemaakt, gebruikte ik de edge loop -tool om in kaart te brengen waar al mijn ramen en deuren zullen zijn. Toen dat eenmaal was voltooid, heb ik de voorkant van het raam geselecteerd en geëxtrudeerd om het raamkozijn te maken. Vervolgens heb ik het naar achteren geëxtrudeerd om het vensterglas zelf te maken. Om extra detail toe te voegen heb ik rechthoeken aan elke kant van het raam toegevoegd om het raamkozijn meer 3D te maken. ik herhaalde dit proces ook met de deur.
Ik heb meer rechthoeken aan de bovenkant van de muur toegevoegd om de dakrand te maken. Daarna heb ik meer vlakken gemaakt om de zijkanten van het café te maken en heb ik de daklijsten rondom gekopieerd.
Op het dak heb ik wat bollen toegevoegd om wat groen te creëren. Ik heb ook een opstapje aan de deur toegevoegd en een kleine plantenbak aan de voorkant.
Nadat ik het café had voltooid, voegde ik een klein pad en een weg toe, ik maak wat zijpadstenen om wat kleine details en een sleur toe te voegen, en zorg ervoor dat ik me aan mijn doel houd om dingen realistisch te maken.
Omdat mijn scène er een beetje saai uitzag, kopieerde ik het café en voegde er een andere naast toe, waarbij ik een paar dingen veranderde om het er anders uit te laten zien.
Omdat het er nog steeds saai uitzag heb ik wat kleine details zoals een hek, automaat, lantaarnpalen en een boom aan mijn scene toegevoegd, waardoor mijn straat er levendiger uitzag. Niet alleen dat ik ook kleine plantjes heb toegevoegd tussen de kieren van de straat.
Ik wilde de weg ook realistischer maken, dus voegde ik een wegpijl en een zebrapad toe.
LIGHTING
ik wilde een avondtafereel creëren, het juiste moment om na te denken over het avondeten en eten halen, ik creëerde een luchtkoepel in een blauwe tint om de donkere winteravond eruit te laten zien en maakte kleine gerichte lichten in de lantaarnpalen. Ik heb ze heel warm en helder geel gemaakt om te contrasteren met het donkerblauw. Omdat ik de lantaarnpaalverlichting zo mooi vond heb ik diezelfde kleur ook toegepast op de ramen van de cafés.
POSTER
omdat mijn concept een poster was, maakte ik een paneel op de achtergrond, even groot als een A4-vel en pakte het uit, uploadde het vervolgens naar Photoshop en maakte een eenvoudige poster met dezelfde kleuren als mijn nijlpaard.